fredag 12 juni 2020

Annorlunda....



Jag for på jobb klockan fem på morgonen. Mollie vaknade också tidigt, hon var förväntansfull inför dagen. Det stundade skolavslutning i tredje klass.
Allt var annorlunda i år. Jag fick inte vara med och se när min dotter lämnade lågstadiet för att efter sommaren börja i mellanstadiet. Corona satte stopp för det. Märklig känsla. Och jag är nog inte ensam om den känslan.

Mollies fröknar som hon haft nu i tre år har verkligen varit grymma på alla sätt. Och dom levererade ända fram till sista stund. Den senaste veckan har dom fixat så mycket fina minnen till min dotter och hennes klasskompisar så jag blir helt rörd.
Rörd blev jag också När Mollie ringer mej och läser en dikt som hennes fröknar skrivit om henne.
Jag kunde inte hålla lipen tillbaka när hon läst klart. Jag var så otroligt stolt över min dotter.

Fröknarna kommer att vara saknade både av mej och Mollie. Jag har haft nära samtal om min dotter när det varit jobbiga saker hon tvingats gå i genom. Dom har lyssnat, varit observanta på hennes mående, dom har tröstat henne och pratat med henne när det behövts och dom har varit helt fantastiska på att återkoppla till den ibland oroliga mamman.
När jag frågade Mollie om hon var glad över att det var sommarlov svarade hon ja men att hon tyckte det var sorgligt att hon skulle få nya fröknar.
Jag sa att jag förstod henne men att det säkert kommer bli superroligt att börja fyran och få nya fröknar och med det få uppleva nya saker. Hon muttrade Mm till svar.

Mormor hämtade henne efter avslutad skoldag eftersom jag var på möte. Dom drog iväg och tog en stor skål med godsaker på Yoggiboost. Inga kan festa loss som dom två ;)

När jag kom hem myste vi en stund sen körde vi till fiskrestaurangen i Karlshamn. Mollie valde restaurang och jag stod för notan. En bra fördelning för dagen. Hon valde självklart även en efterrätt. Det hör ju liksom till det.
Nu väntar det många veckors välförtjänt ledighet för Myset. Och jag hoppas verkligen att vi kommer få ett oförglömligt sommarlov.

Kanon gänget.....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar