måndag 30 december 2019

Köpa röka?




Vi tog oss upp på övre däck, klockan var runt halv sex på morgonen. Vi började springa på promenadrundan. Jag hade för dagen sällskap av Mollie vilket var trevligt, men hon ville inte springa hela tiden, gång passade henne bättre.
Det var iallafall roligt att hon ville vara med mej under morgonrörelsen även om inte min träning blev så värst hård.

Vi piffade till oss lite och gick till frukosthaket, vi trodde dom öppnade halv sju men det var tydligen fel. Sju var tiden då maten serverades. Vi satte oss till bords och väntade, jag drack en kaffe och Mollie tog varm choklad.
Vi tittade på soluppgången, Mollie sa att hon såg en enhörning och jag håller med, nog var det allt en enhörning i soluppgången :)

Vid halv tio tuffade vi in och la till på en brygga på Jamaica.
Vi tog en buss till Jamaicas mest besökta plats, ett vattenfall som gick fint att klättra i. Det gjorde dock inte vi utan vi gick ner på stranden och badade i stället. Mysigt.
Vi tjittjattade med lite folk vilket var roligt och Mollie köpte en födelsedagspresent till mej av en Jamaicianier. Han doftade sött och nog visste väl jag vad det var.

Vi for vidare från fallet för att avnjuta en måltid.
Vi var hungriga så maten vältes ner. Utanför restaurangen stod en snubbe med rastaflätor och sålde nötter.
När vi smakat och bestämt oss för en påse frågade snubben mej om jag ville ha röka i min påse.
Det skulle alltså dröja 43 år och det skulle ske på Jamaica. Det var Första gången jag blev erbjuden olagliga berusningsmedel.
Jag tackade givetvis nej till rökat.
När jag berättade för en medresenär om vad som hänt så visade han sin påse. Där i låg en joint. Hoppsan sa jag.

Vi lämnade stället och återvände till vår skuta.
Vi badade lite men sen väntade tillpiffning, jag skulle avnjuta min sista middagsmåltid som 42-åring. Det var stort det :)




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar