måndag 15 mars 2021

Hon och jag.....



I går var en speciell dag. Den 14 mars för 11 år sen var nämligen den dagen jag åkte till Danmark i hopp om att bli gravid. Jag hade gjort det fem gånger innan utan att det blivit något positivt resultat. Uppgivenheten var stor men hoppet fanns kvar. Och tur var väl det.
Jag hade fått se det lilla ägget dagen innan och allt såg helt perfekt ut.
Det visade sej några veckor senare att det hade varit en perfekt matchning mellan ägg och spermie.
Resultatet av den resan till Danmark såg dagens ljus den 22 November 2010 Och i dag är hon tio år fyllda.
Jag skänker donatorn en extra tanke den dagen. Han som gav mej möjligheten att få bli mamma. Det är verkligen inget som är självklart. 

Mollie är inte helt medveten om historien innan hon föddes och så ska det förbli några år till. När hon är redo ska hon få ta del av hur mitt liv såg ut innan hon föddes. Hon kommer kunna ta del av sin egen barndom och uppväxt. Men inte nu. 
Nu är hon ett barn och ska så vara, vuxenlivet kommer nog så fort. Var sak har ju sin tid.
Men hon har en helt annan möjlighet än jag hade, att få ta del av barndomen. Jag har en extra god dokumentation i form av denna sidan och av boken jag skrev. 
Jag är glad över att jag lagt in så mycket bilder här där hon kan få följa med på vår resa och se sin egen utveckling. 
Men innan hon är redo för det så fortsätter vi och leva och skapa historia tillsammans.
Hon och jag.






Jockarp.

1 kommentar:

  1. Åh vad rörande att läsa detta. Jag får tårar i ögonen. Vad underbart att du fick din Mollie. Njut av livet tillsammans och ha en underbar vår.

    SvaraRadera