måndag 29 april 2024

Weekend i Stockholm……






En superskön helg är till ända. Vi lämnade av kidsen på fredagsmorgonen i deras skolor sen tuffade vi norrut.
Vi rullade in i Stockholmstad under eftermiddagen. Bilen parkerades och vi checkade in på hotell Story, detta hotell ägs av en vän till min kära sambo.

Vi chillade en stund sen gjorde vi oss redo för restaurangbesök. Bordet var bokat på Taverna Brillo.
Vi bestämde oss snabbt för att ta in alla förrätterna på meny. Inget dumt val. Vi åt och drack, nästan så vi sprack.
Ett par minuters vandring hem till hotellet sen stupade vi i säng.

Lördagmorgon, frukost och sen gav vi oss ut på stan. Vi köpte kvällens outfit, det stundande 40-års fest med utklädnad.
Festen skulle hållas på museet Vrak. Vi bjöds på skumpa och en guidad visning vilket jag uppskattade väldigt. Jag älskar museeum.
Festen fortsatte med käk och dricka till dom som uppskattar det.
Lite frågesport sen väntade det Karaokekväll. Och vilken kväll och natt det blev. Vi var hemma sent men det spelade ingen roll. Jag var pigg som en mört.

Söndag tog vi en springtur genom Kungsträdgårdens blomstrande japanska körsbärsträd, vidare till Gamla stan. En liten lagom tur. Dusch sen frulle. Det blev en lång frukost och det var så skönt att bara sitta och mumsa i sej. Gunnilla person käkade frukost samtidigt som oss så vi snicksnackade lite med henne innan vi lämnade hotellet.

Vi fick med oss ett par brudar till från festen på vägen hem. Dom var ganska slitna så dom satt snäll i baksätet hela vägen hem ;)

Hemma och jag väntade min dotter. Hon var på kalas med sin kusin i Kristianstad.
Jag hade saknat henne så det blev en stor kram när hon äntligen anlände hem till byn igen.

Ja en mycket fin helg helt enkelt.






Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar