torsdag 25 april 2024

Guldkornen……

På väg till jobbet. Hej månen…


Jag har arbetat nattetid i veckan och att möta morgonen på cykel på väg hem är en behaglig upplevelse. Jag älskar det. Att komma hem och pussa min sambo och vinka av henne till jobbet. 
Att krama min dotter innan hon ska bege se till skolan med buss är sånna där små härligt guldkorn i min vardag. Jag känner att alla beslut och val jag gjort den sista tiden varit till godo.

Mitt nya jobb är toppen. Människorna är bra, själva kneget är intressant och lugnt på samma gång. Jag behöver det där lugna nu. Det bjuds på fredagsfrukost och det står alltid en välfylld fruktskål på bordet. Ja jag känner mej uppskattad. Alltså ännu fler av dom där små guldkornen i vardagen.

Nu väntar lite jobb hemma i vedhögen sen väntar en helg i vår kungliga huvudstad. Livet alltså ;)

En lyckokaka..



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar