onsdag 17 april 2024

Kvarten…..




Dagtidsarbete. Ja det blev en trevlig cykeltur till jobbet och även hem. Jag blir glad av det. Väl hemma tog jag min hund och gick till bilverkstan i byn för att hämta vår ena bil. Kennet uppskattade promenaden. Jag samtalade med grabbarna en stund men sen fick jag sätta lite fart.

Kidsen skulle ha mat och även sambon behövde inta någon form av föda. Jag styrde upp ett par mackor med ost som låg och väntade på henne när hon kom innanför dörren. 

Jag tog en dusch. Det var skönt och jag behövde värmen. Värme ja varmt skulle det bli. Närmare bestämt kokhett.
Vi hämtade upp min far sen körde vi till Kristianstad. Där möttes vi upp av svärföräldrarna. Det stundade kvartsfinal i handbollshallen. Och hela hallen kokte. Vilket drag, vilket ljud och vilken jädra kanonmatch.
Att Kristianstad knep segern gjorde ju dom orangeklädda fansen ännu mer heta.

Våra tjejer lirade också handboll denna afton. Logistiken ordnades av min mor vilket var bra. En bra dag helt enkelt.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar