söndag 22 juli 2018

Materiell lycka.....

Mums...


Att börja morgonen med 2 mil på berget iförd ett par helt nya skor är en av dom bästa känslorna. Stockholm Marathon skorna var både snygga och supersköna. Jag njöt varje steg. Materiell lycka helt klart.
En liter vatten slank ner i ett drag när jag åter var hemma. Svettandet är extremt nu vilket även det känns bra.

Mollie tog sovmorgon och hade inte vaknat förrän klockan nio. Livsnjutare.
Vi lämnade undantaget och gick hem.
Lilla fröken var rastlös så jag sa till henne att gå och kolla hur det såg ut med björnbären. Jag hör ett högt tjut med infon om att det är mängder med mognade bär. Vi plockade hej vilt. Den känslan alltså ;)

Ljudet av glassbilen fick min dotter att hoppa till och titta leende på mej. Hon frågade, kan vi mamma. Klart vi kan blev mitt självklara svar.
Lyckan var total när vi stod vid landsvägen och väntade på bilen så vi skulle kunna stoppa den.
En paket löd order och en paket blev det.
Åhh får jag smaka direkt, kvittrade hon. Jag log och åter svarade jag ja på hennes fråga.

Vi gjorde oss i ordning för en kväll på stan.
Vi drog på festival i Karlshamn, där blev vi inbjudna till några väldigt goa och härliga människor. Frågan kom om vi ville äta tacos. Så gästvänligt och trevligt. Vi tackade ja och Mollie hjälpte till i köket. Jag satt i soffan och chillade.

Lite karusellåkning på festivalen hann vi med, festen fortsatte men för myset och mej blev det minsann kväll.

Dom då....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar