tisdag 6 november 2018

Molnen....



Tre timmars sömn efter nattjänst i vedsvängen, nja mer behövdes inte just då. Jag gick upp tog ett löppass på en mil. Allt var grått och jag kände mej dyster. Inte över något speciellt men jag blev butter av vädret, av att ljuset inte var starkt och klart. Jag rullade på upp på berget och när jag sprang i en massiv dimma funderade jag över om det var molnen som var så låga eller om det var dimma. Jag bestämde mej för att det var molnen och med ens blev jag på bättre humör, för vem har möjlighet att springa bland molnen ;)

Hem kom jag på lysande humör. Jag grejade med tvätt och lakan i sängen byttes. Jag åt en god måltid sen körde jag och hämtade upp min dotter. Hon var besviken över att se mej. Hon ville leka mer. Jag försökte förklara för henne att jag vaknade tidigt och att jag saknade henne så därför var jag så tidig, hon muttrade något och gick för att hämta sin väska.

Vi körde till resebyrån och betalade den kommande Thailandsresan. 45 loppor senare och biljetterna i vår hand vände vi hemåt igen.
Mollie käkade lite och vi bjöd mormor och morfar på en kopp kaffe. Vi samtalade en stund sen gick dom och jag la mej på soffan, massivt trött. Mollie var inte trött så hon började sortera i sina garderob. Hon är stor nu och duktig.
När jag attackvilat så hjälpte jag henne med att vika och lägga in kläderna i en för oss bra ordning. Tummen upp för det.

Lite avslappnande sällskapsspel i form av kalaha innan förberedelserna för ännu en natt i vedsvängen tog fart. Jag looooosade ännu en gång, men jag tar det som en kvinna ;)

Snart är vi där igen....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar