söndag 17 maj 2020

Kall vår.....



Han bättra sej, från fem gånger till två toabesök på natten. Tack för det. Det är behövligt.
Lördag morgon och vi tog det i sakta mak. Kennet fick frukost och undertiden fixade jag Mollies frulle. Kaffe till mej.

Jag tog en mil i mina löparskor på berget och det var verkligen skönt, jag behövde det.
Berget är så otroligt vackert och när jag sprang förbi trädgårdarna nere i byn höll jag på att slå i backen av alla väldoftande blommor.

Vi piffade till oss och hoppade in i bilen. Kennet var trött så han somnade i sin transportbur. Där låg han och sov medans vi styrde upp ett par ärende. Bland annat var vi på jakt efter ett pingisnät och det var minsann inte det lättaste att hitta. Tillslut hittade vi ett och det var jag glad över. Jag var även väldigt glad över att Kennet nu verkar vara tillfreds i bilen.

Eftermiddagen och Mollie hade en kompis hos sej, dom lekte fint ihop och Kennet fick självklart vara med i deras koja.
Jag startade grillen och lagade mat och kamraten stannade kvar även över middagen.

Medan kidsen lekte så fick jag ta ännu ett bus med staketet. Enligt rasbeskrivningen står det att jack Russel älskar att gräva. Det stämmer bra det och för att slippa fadäser med unge herr Vilhelmsson. Så kompletterade jag staketet.

Vi kollade på en film och kurade upp oss i soffan med lite lördagsgodis. Det var mysigt med tanke på det busiga höstvädret vi hade utanför fönstret.
En kall vår må jag säga.



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar