lördag 25 juli 2020

Tacokväll....

På rull....


En dag ledig denna veckan och den tänkte jag förvalta väl.
Jag var ute med Kennet klockan fem sen lyckades jag få honom till att sova en stund till. Halv nio vaknade jag och jag tror att dom timmarna med sömn var väldigt behövliga.

Vi väckte Mollie och vi låg kvar i henne säng alla tre. Så mysigt att bara ligga och småprata och gå i genom vad som skulle ske under dagen.

Frukost till Mollie och jag hoppade i löparkläderna. Det ösregnade ute vilket fick mej att ta ett djupt andetag innan jag gick ut och min nakna hud träffades av dom första kyliga dropparna. Jag huttrade till lite och började springa.
En mil lyxade jag till det med. Verkligen behövligt.

Hem och uppfräschning sen bums iväg för investering till kylskåpet som gapade väldigt tomt.
Mollie och jag hjälptes åt att handla, packa och bära alla sakerna. Det är så väldigt skönt att ha henne med i affären för att få ett par extra armar.

Vi var bortbjudna på tacomiddag andra sidan berget. Vi körde förbi den lilla lanthandlen och utanför stod det några fantastiskt fina Dalior. Jag kunde inte köra förbi utan var tvungen att köpa en till mej och en till min vän som skulle bjuda på middag.
Maten ja, Så himla gott och så mysigt att bara tugga och samtala. Efter maten blev det kaffe och mosquito drinkar.

En kväll helt i min smak.

Mollie sagotant...


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar