tisdag 1 januari 2019

Nyår....



Nyår och ännu en dag laddades det för festligheter. Vi började med frukost i lugnt tempo. Bad i poolen, vi är extremt mjuka i skinnet nu. Så mycket bad och så mycket fukt i luften.
Vi gick och tog en glass i en vagn, glassen gjorde dom på plats och i stället för kulor blev det en rullad glass. Mollie var mäkta imponerad av smaken. Supergod.
Redan efter lunch gick vi upp på rummet, jag vilade en stund, middagslur tillhör inte vanligheterna men det var väldigt skönt. Mollie kollade på Pokémon.

Jag angrep Mollies tjorvor, jag lånade städpersonalens sax och gjorde var som var tvunget. Klipp, klipp. Sen väntade lite tillpiffning och vidare hopp i nyårsblåsorna.
Jag hade min 100 baths klänning sen förra året, jag tyckte den var kort förra året men detta året kändes den extremt kort. Troligtvis har jag väl växt en bit det gågna året, det känns så ;)

Firandet började med mat. Mollie tog ostron, hon är en finsmakare och jag bara älskar att hon provar olika typer av mat och det görs utan påtryckning från någon vuxen. Jag satt spänt och väntade på betyget gällande ostronet och det kom fort. Hon smakade och grimaserad och informerade mej att det smakade saltvatten ;) Jag flinade och sa bara, lägg den åt sidan och ta nåt annat.



Efter maten var det lekar, kasta boll så en stackars tjej ramlade ner i en tunna full av vatten. Vem kommer ens på såna lekar?  Det var pil och bollkastning.

Tanken var att vi skulle ta en tur ner till stranden för att se när alla tusen rislyktor tändes och skickades upp mot himlen, men Mollie såg en blixt och hon ogillar åskan starkt sen längan på granngården där hemma brann ner. In på rummet en stund i stället och mej spelade det ingen roll, det viktigaste var att Mollie var okej. Hon tittade på paddan en stund sen kom hon upp till mej och ville kramas. Så mysigt och jag är så otroligt tacksam över att hon vill vara så nära.

Tolvslaget och är det något Thailändianerna kan så är det att laga mat och att fira nyår. Himlen exploderade av raketer och krutröken låg som ridå över hela hotellområdet.
Mollie började gråta av det kraftiga smällarna så jag fick bomma igen dörren och dra för gardinen och så satt vi tätt ihop under täcket.
Nja 2019 hade ju kunnat börja bättre än med tårar från min dotter. Men som väl var gick det över ganska fort och natten blev sovandes.

Frukostskål.....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar