lördag 12 augusti 2023

Missförstånd……





Jag lämnade hemmet klockan fem, att lämna en kvinna i sängen sömndrucken och avslappnad sved. Men jag bet ihop och stängde dörren bakom mej. 
Åtta timmar senare vände jag hemåt. Jag skulle hämta upp ett barn på stationen i stan som skulle komma med tåget från Kristianstad.
Barnet messade och frågade om jag var på väg, japp framme om två minuter löd mitt svar.

Det kom en ny fråga, är du framme, japp.
-var?
-på stationen
-I Kristianstad?
-nä i sbg.
Jaha jag är i Kristianstad.
Och där höll jag på att tappa det då jag ändrat om hela mitt schema för att hinna in till Sölvesborgs station till 14:00
Alltså det där med eget ansvar när kommer det egentligen?
Jag körde hem till dom andra kidsen och fick meddelande om att jag skulle vara på stationen (igen) i sölvesborg 14,25 jaha in i bilen igen. Givetvis skulle dom andra ungarna med, Ica hägrade.
Det fina med deras shoppingtur var att dom köpte ett behövligt choklad till mej ;) tack för det.

Hem igen och så skötte jag undan lite göromål sen tog jag och Mollie Kennet och gick upp på berget. Målet var grundsjön. Dom andra kom lite senare i bil. Och med sej hade dom kol och korv.
Det var en härlig tur och avslutet med grillad korv blev kanon. Mysigt när alla samlades runt grillen.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar