söndag 10 juni 2018

Civilkurage....

Snacka om civilkurage....


Jag fick tillbaka ett prov som jag gjort efter några kursdagar. Provet var med beröm godkänt. Jag blir så där extra nöjd när jag klarar proven. Jag är klipskare än vad jag tror ibland. Det återstår en kursvecka till sen är jag förhoppningsvis klar och med det ännu klokare.

Klok känner jag mej också när jag markerar att saker inte är okej om det är så jag tycker. Jag hade en mycket livlig diskussion med produktionsbolaget. Jag kände att jag inte var i linje med deras tankar och det var jag tvungen att markera. Jag besitter just nu en enorm mängd av civilkurage. Vilket betyder att stå för sin meningen även när det innebär en personlig risk, förmågan att stå för sina värderingar, trots vetskapen om öppet eller latent motstånd från omgivningen. Ja jag tar hellre ett par käftsmällar i dessa lägen än låter mej kuvas eller manglas. Så jobbar jag.

Och så har vi lilla fröken Vilhelmsson, hon som är helt fenomenal på att fixa party. Nu har hon fixat med inbjudningskort till sitt kommande pyjamasparty. Hon har funderat, skrivit och även tjatat. Nu gick hon segrande vidare och köpte frimärke till kuverten som ska läggas på lådan. 10 Barn ska bjudas in för övernattning och just nu ler jag bara. Trots att jag ogillar partyn så är hon mitt liv och jag älskar det. Det kommer bli fantastiskt.

Min dag såg jag annars mest från insidan av en bilruta. Jag körde i ett högt tempo och jag älskar det.
55 mil senare strosade jag med en fager kvinna på Gärdet i Stockholm. Vi hade väldigt goda samtal och förståelsen var slående. Den känslan är mäktig. Jag skulle gärna fortsatt samtalen och promenaden men min tid var knapp. Jag skulle infinna mej för en middag 20.00 på ett hotell.
Jag träffade tre fantastiska människor som innan varit helt okända för mej. Jag skrattade så tårarna rann under middagen. Gode gud säger jag bara vilket gäng. Ibland klickar man bara ;)

Lika speciell nu som då :)


Jockarp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar