torsdag 4 januari 2024

Vitt,vitt…..





Snö, snö, snö. Ja inte nog med det. En brutal vind från öster skapar stora problem i samhället just nu. Jag skulle upp och i väg klockan fem och det gick trögt, med allt. Trafiken segade sej fram men framåt kom jag, så bra gick det inte för alla.

Klockan 14 var jag åter hemma i byn. Vi var ute och busade en stund i snön innan vi gick in för att lagar en delikat måltid. Vi åt och myste resterande av dagen. Mollies skola har ännu inte börjat och min sambo var fortfarande julledig. Mysigt att kunna hänga inne i värmen när snöstormen rasar utanför.

Innan läggdags fick jag ut och skotta en sväng till. Kennet har det klurigt med all snö.
Tidig sänggång. Men vi var vakna en stund till. Vi låg där tillsammans och lyssnade på vinden och pratades om saker vi anser viktiga i livet. 
Hennes bara hud mot min under ett varmt täcke. Jag njöt och var totalt avslappnad där i hennes famn. Dom grönbruna slogs igen och leendet på läpparna hängde sej kvar.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar