söndag 7 januari 2024

Blivande kirurg…..





Jag sov bra och kände mej redo för livet. Vi tog en promenad på berget. Det gick sakta uppför, massor av snö låg kvar och inga spår att följa fanns. Kennet älskar att hoppa i snön och vi älskar att se honom göra det.

Mollie hade ett nytt projekt som hon ville testa. Hon har bytt bana från att hon tänkte plugga till Diplomat och har nu i stället snöat in på att bli nån form av forskare. För att bli det behöver hon (enligt henne) bli läkare. Om hon inte ska bli forskare tänker hon bli kirurg. Detta skulle nu undersökas om det var hennes grej. 
Hon beställde en banan av min sambo som varit i affären. Hon tog en skalpell och ska hål i den. Hon gröpte ut lite banan sen började hon sy i skalet. Jag älskar hennes idéer. Det blev hyfsat bra och hon var väldigt koncentrerad och väldigt stadig på hand när själva ingreppet utfördes.

Jag bjöds på en sagolikt god måltid i form av torsk. Gosse så gott. Efter det vilade jag i min kärleks famn i soffan. Livet ändå va?





Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar