onsdag 31 januari 2024

Tandis…….

Ring ring.



Mm när dom andra i iväg på sina dagliga sysselsättningar och jag är hemma själv, då springer jag och jag roar mej i verkstan. Just nu är jag inne i ett stim med att göra ringar. Jag vet inte vad det är men jag måste prova olika sammansättningar och färger. Så fort jag ser något med nån cool färg eller spännande material måste jag testa.  Det resulterar ju givetvis att vi har så mycket ringar här hemma så jag snart inte vet vad jag ska göra av dom. Jag gjorde en liten hållare för alla ringar men den räckte liksom inte till, jag fick borra i ytterligare en pinne i den och den fylldes snabbt på men nya fina ringar. Ja jag känner mej en aning besatt nu faktiskt.
Förra året var det svarven som jag experimenterade med hela hösten och vintern och nu är det då bara Ringar som gäller. Vad händer nästa år tro :)

Mollie skulle till tandläkaren och det var två år sen sist. Jag var inte riktigt trygg i hur det skulle gå. Men jag hämtade upp henne från skolan och vi körde till Lasses och välte i oss en varsin kebabtallrik. Vi träffade lite kändisar där som vi växlade några ord med, en fin stund.
Tandläkarbesöket gick utmärkt, hon fick en ny tandhygienisten som var trevlig och förklarade för Mollie på ett fint sätt om vad hon gjorde och skulle göra. Hon tog bilder på tänderna och det såg kanon ut. Allt går så lätt just nu för henne och det är så galet skönt. Tilltron och tilliten stärks varje dag med varje litet hinder vi kravlar oss över.

När vi kom hem gjorde Mollie semlor medans Kennet och jag tog en sväng på berget. Lite vår i luften minsann.


Det där med balans är viktigt ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar