måndag 15 januari 2024

Söndagsdejt……


Helgen bjöd på en heldag på i handbollshallen. Tre matcher skulle klaras av. Jag blev placerad i sekretariatet, jag gillar den sysslan för då har man första parkett att se matcherna. 

Efter matcherna gick tjejerna och jag ut. Dom körde fyrhjuling och pulkan kopplades på efter. Dom körde fram tills dom fastnade i en snödriva och jag fick bärga dom. Under tiden vi var ute och lekte lagades det middag i palatset. Gosse så gott det var att komma in till dukat bord.

Söndagen kickades igång med ett långpass på berget för mej. Min kära sambo valde gymmet framför en vintrig skogstur. Vi var båda hemma till lunch. Lite mat i magarna och chill.

Kvällen bjöd på dejt. Det är fint att vi ser till att prioritera dejter i vårt liv. För dagen blev det en bio. Ingen vanlig bio utan en bio där man åt mat och drack öl under tiden man kollade på filmen. En trevlig stund. Innan vi lämnade stan gick vi en sväng på stan för att njuta av julbelysningen. Den sjunger väl på sista versen nu kan väl tänkas.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar