torsdag 21 mars 2019

Löparsnack....



Studiedag för myset vilket betydde sovmorgon. Och faktiskt hon sov till halv åtta. Bra där.
Frulle och en hundpromenad kickade igång vår förmiddag. Det var lite småkyligt på berget och vattnet forsade vilt fram i bäckarna. Vi gick i sakta mak och pratade om träd, kottar och dom bruna löven som låg klistrade där på marken.

In med kamphundarna och Mollie hoppade upp på fyrhjulingen och började harva ridbanan. Hon får bara köra på lågväxel och efter en stund bad hon mej köra så hon skulle få känna lite mer vind i håret. Hon tjöt rakt ut och det beror med högsta sannolikhet på att jag inte kör på lågväxel ;)



Vi hade en träff bokad för ett lokalkorreuppdrag och jag såg fram emot mötet väldigt. Jag skulle nämligen träffa ett par grabbar som precis som jag har ett brinnande intresse för löpning. Mollie var med och hon skötte sej exemplariskt, hon blev bjuden på lite Thaimat och var väldigt nöjd.
Vi pratade löpning och ultralopp i över en timme och det fanns inget som kunde få mej att inte vilja springa en sväng när jag kom hem ;)

Så medans myset var hos frissan och på fiket med mormor så sprang jag runt på berget och njöt av livet i mina Asics.

Vi kom hem ungefär samtidigt och middagen lagades gemensamt. Kyckling potatis och sås. Känn på den va.

Läxan lästes, mattetalen var redan avklarade, dom görs i en hastighet av ljusets typ.
Redo för ännu en dag i plugget alltså.

Löpning förenar....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar