lördag 4 april 2020

Tacofredag....

En bra start med henne....


Mollie vaknade tidigt, jag gick in till henne och kröp ner i sängen bredvid henne. En mysstund startade upp vår fredag.
Frukosten intogs och det blev falukorv och makaroner. Den bottnade bra i kistan.

Hon åkte till skolan och jag begav mej på jobb. Ett långpass väntade, jag skulle knega till 17.30.
Det flöt på fint och tiden gick förvånansvärt fort.

Hem igen och upphämtning av mitt mys, sen begav vi oss till våra vänner andra sidan berget. Innan vi svängde in på deras gård tog vi ett snabbt stopp inom lanthandeln och jag måste säga att det är en viss lyx i dessa tider. Där fanns allt, både toapapper och jäst. Toapappret lät jag bli men en paket jäst slog vi till med.

Vidare till vännerna och tacosen stod redo på bordet. I lådan alltså, taco på en fredag ;)
Vi åt med god aptit.
Det dukades av och soffan intogs. Där låg vi och småpratade och filosoferade några timmar.
Kaffe och lite godsaker dukades fram.
Det var en fin fin fredgaskväll som avslutades en aning för sent.
Hemma i byn och i säng var vi inte förrän runt 23 snåret. Ovanligt sent för oss.

Väldigt social ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar