onsdag 25 augusti 2021

Fulla dagar.....

Morgon i Masthugget.....

En snabbtripp till Fröken särbo i Göteborg. Det var en viktigt tid men väldigt kort. Ibland avskyr jag särbolivet extra mycket, nu var det en sån stund. Men hem igen efter att jag sett att allt var lugnt. Arbete i vedsvängen och sen hem till mitt mys. 

Jag har kört ett pass på halvmarathondistansen, det gick bättre än förväntat, jag har varit lite rädd för dessa lite längre pass. Men nu är det gjort och jag stärks, jag vet att det är en bra bit till marathon distansen men jag är på väg i rätt riktning. 

Okej jag råkade kallade en person för sadist, inte vackert men det var med glimten i ögat och hon tog det rätt. Jag var hos tandhygienisten och hon piffade till mitt redan schyssta garnityr. Tandstenen skulle bort och det pysslade hon med en timme. Det gjorde inte så värst ont just då men det blödde sjukt mycket. Och jag avskyr smaken av blod. Klök.
Efter några timmar kändes det dock att hon röjt runt i munnen på mej. En grym smärta resten av dagen, som jag försökte härda ut. Men att tugga föda var uteslutit. Men jag höll mej sysselsatt, en bra distraktion.
Mollie skulle få sitt TBE vaccin och det brukar inte bli så lyckat, men denna gången levererade hon stort och glädjen var stor när vi lämnade sköterskan. Jag var enormt stolt över henne.

Vi körde till Kristianstad för att köpa en ny ipad till henne. Den förra är det förmodligen nån liten fransos som sitter och leker med just nu. Jag var måttligt irriterad över att jag skulle behöva köpa en ny till henne och ännu mer irriterad blev jag över att jag förmodligen inte får ut något på försäkringen för grejerna. Tydligen måste man spara alla kvitton. Vem gör ens det?
Så att jag betalar över 20000 Kronor i försäkringspremier varje år spelar ingen roll när det väl händer något. Förbannad? ja faktiskt. Och hade folk vetat skillnaden på mitt och ditt så hade jag inte heller behövt lätta på mitt läder. 
Jag försökte släppa det för min dotters skull. Det var verkligen inte hennes fel och hon gladdes såklart över att få sin ipad.

Vi tog ett bad på altanen innan det åter var dags att hoppa i lopplådan efter en aktiv dag.

Ja just det. Jag har ju gjort en ny sked med :)

Nöjd....


Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar