lördag 15 april 2023

Framme…..

Här minsann🤪


Jag gick av nattskiftet 05:40. Hem tyckte två äggmackor, pratade med min tjej, tog väskan och iväg.
Tåget från sölvesborg till Kastrup, inga förseningar, samtal med människor jag känner. En bra start på resan.

Säkerhetskontrollen gick fint och snabbt och det var bra, magen krånglade så jag behövde en porslinstol att sätta mej på och det var bannemej akut.
Jag tror jag kommit underfund med vad jag inte tål. Mollie Har lagat mat till mej vid två tillfällen den senaste veckan, båda gångerna har jag blivit skitdålig. Veggofärsen hejdå.

Jag klarade flygresan till Boston utan någa fadäser. Jag sov på planet och åt en utsökt god lasagne sen sov jag lite till.
Jag skulle dela rum med en främmande böna. Vi klickade bums. Så hon och jag och en dam till gav oss ut på Bostons gator.
Vi tog oss till expot och hämtade ut våra nummerlappar. Så härligt att möta alla andra förväntansfulla och glada löpare.
Vi strosade hemåt mot hotellet och såg till att få i oss lite mat.

Jag och min rumskompis låg och pratade ett par timmar innan sänggång. Vi behövde hålla oss vakna för tidsomställningen. Vi är lika. Hon är öppen som en bok och jag med. Så samtalen var det inga bekymmer med.
Jag somnade ovaggad och vaknade 8 timmar senare. Lycklig över det.

Nu ska det turistas. Hej Boston.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar