söndag 17 september 2023

Moving on……






Nä det höll inte, vi var uppe och sprang fredagsmorgon precis som alla andra mornar. Mollie lämnades i skolan och hon hoppade ut ur bilen och spatserade iväg utan mej. Mot sin mötesplats. Jag var hoppfull och stolt när jag lämnade parkeringen.
Halv nio messade jag och frågade om det gick bra. Jag fick till svar att det inte gjort det men att hon jobbade på det, aj då. 
Hon fixade inte fösta lektionen, däremot fixade hon skolfotograferingen och musiklektionen. Jag fick ett samtal just under musiken om att det gått bra på rasterna och då även vissa ämnen. Jag blev lite lugnare. 

Men bara femton minuter senare fick jag ett mess från Mollie med frågan om jag kunde hämta henne. Självklart skrev jag. Kommer om fem minuter.
Jag var inte säker på vad jag skulle möta. Jag mötte henne och en assistent vi växlade några ord medans Mollie hoppade in i bilen.

När vi började rulla sa hon. Jag vet anledningen mamma, jag vet varför jag inte orkade med hela dagen.
Bra sa jag och lyssande när min dotter redogjorde för dagen. Det är fantastiskt att hon pratar.

Vi åkte hem och började fixa för kvällen. Det skulle ätas ostbricka. Och gosse vilken bricka. Vi satte oss i soffan och tittade på halv åtta hos mej snaskade på alla godsaker. En mysig kväll.

Lördag och det stod handbollscup på agendan. Halv åtta satt vi redo i bilen med packningen klar. Mot Löddeköpinge. Där hängde vi hela dagen och hemma i byn var vi inte fören klockan åtta. Det efter tre strutar från Mollie. Ett stopp på KFC för att fylla på depåerna innan vi kom hem prioriterades.

Ett bad på altanenen innan läggdags hann vi med. Vi var alla trötta efter dagen hemifrån så det blev godnatt väldigt tidigt.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar