tisdag 4 maj 2021

Alfapet.....

Dunderdeg....

Godmorgon måndag.

Uppstigning servering av frukost, vidare skjuts till skolan. 
Hem igen och i småbyxorna och träningsskorna. En mil på berget med Kennet. En helt fantastisk början på veckan.

Bokarna börja slå ut och det händer grejer varje dag på berget nu. En underljuvlig tid. Vi stötte ihop med ett par bybor som vi stannade och samtalade med en stund. Det var trevligt och även bra för Kennet som fick sej en liten paus.

När vi kom hem fick jag äntligen fart på att plantera ut växterna som vi odlat under våren, jag har varit seg med de men jag tror att det beror på att förra året satte jag ut det lite tidigare, med resultatet nattfrost vilket gjorde att vi var tillbaka på ruta ett. När jag ändå var i farten gömde jag samtidigt ner lite potatis i jorden.

Jag hämtade upp myset och en kompis i skolan. Vi körde till Ekohallen, Mollie skulle ha pool till hundarna. Hemma fixade jag mellis till kidsen och medans dom åt satt jag fart med att mala lite mjöl, jag satte två surdegar och började även baka en sats med släta kardemummabullar. Det doftade galet gott i huset när dom gräddades.

Middag i form av en utsökt Tikka Masala med ris. Jag har inlett min andra vecka med periodiskfasta och jag måste säga att allt blir lite godare när man låter smaklökarna och magen vila lite emellanåt.

Kvällen avslutades med en alfapetmatch med fröken särbo. Hon blev dock en aning stött när jag drog in ett ord på 396 poäng ;)


Boooom


Jockarp. 

1 kommentar: