torsdag 20 maj 2021

Bortskämd.....

Lika som bär..

Mollie ville cykla till skolan, jag var på så iväg bar det efter frukosten. Denna gången klarade vi oss utan punktering vilket var glädjande. Precis när vi kom upp för backen mot skolan hörde vi att det ringde in. Jag gav henne väskorna och lovade att låsa hennes cykel. Hon sprang i väg mot sin lektionssal i full fart. Jag tittade efter henne och log åt att den där lilla tjejen med håret flygandes i vinden är min dotter. Jag rös till lite av lyckan över det.
Jag parkerade hennes cykel och hoppade på min och drog hemåt. Kennet och jag blev upphämtade av min mor. Vi skulle på utflykt. Mot Långasjön. Och det var verkligen vackert. Vi gick runt en av kroksjöarna, om det var den lilla eller stora vet jag inte och det spelade oss inte så stor roll. Vackert var det.

Vi körde hemåt igen och 12 km från byn blev jag avsläppt och där ifrån fick jag springa sista biten. Så innan klockan slagit 12 hade jag både hunnit med, cykel, promenad och löpning. En ovanligt bra start på en dag ;)

Jag skulle in i ett teams-möte. Det var helt okej att jobba hemifrån. Att sitta på altanen i solen med en kopp kaffe och vara delaktig i mötet var verkligen lyxigt.
Mollie kom hem och hon hade en kompis med. Dom lekte ute en stund men när jag skulle klippa gräset bad jag dom gå in med Kennet. Jag är så väldigt orolig över stenskott.
När jag var klar med gräset tog jag Kennet med mej upp på berget. Till helgen ska en ny down hill slinga invigas till pompa och ståt i Jockarp bike park. Kennet och jag gick leden. Himla fint och rysliga branter.

Veckohandlingen var ett faktum så vi lämnade av kompisen och begav oss till ICA. Det var snålt med folk och det är himla bra att handla lite senare på kvällen. Vi hjälptes åt med inköpen och med packandet. När vi kom hem så fick jag gå ut med en tidning på altanen. Mollie ville laga maten. Hon imponera. En mycket delikat pastasallad snodde hon ihop. Vi åt med god aptit och jag tömde det sista på fatet efter att jag fått godkännande från min dotter att det var okej.
Vi hade ännu en grym dag ihop. Livet är så himla fin.