lördag 29 maj 2021

Maj maj......

Kastanjeallén står i full blom


En hel del arbete, regn och lite sol. Ja veckan har kanske inte blivit helt vad jag har tänkt mej i alla fall inte vädermässigt. Maj har verkligen inte levererat något vidare. En uppsträckning där.

Mollie var i Hällevik på handbollsträning och Kennet och jag gav oss ut i naturreservatet Stiby backe på en löptur. Det var några år sen jag var på platsen och jag minns inte den som så vacker. Vi var inte så säkra på stigarna så vi hamnade lite både här och där. Det var historia i form av gravar från Bronsåldern, det var grillplatser och det var utsiktsställen där vi kunde spana ut över havet. På platsen gick det kor vilket intresserade oss båda. Kennet var lite skraj för kor förra året men nu verkar han växt till sej en aning. Han kikade på dom sen ville han iväg igen.

Mollie och Handbollen då, jo jag ser alltid till att jag ska kunna se henne spela en stund och det har verkligen hänt en del. Det märks att hon är tryggare i laget och att hon är med gänget. Nu kommer också modet att våga hålla i bollen och skjuta mot mål. Så himla roligt att se utvecklingen. Men framförallt har hon skoj, hela laget har skoj.

Jag har bokat vaccintid. och ju närmare tiden kommer ju mer funderar jag över det. Är det rätt eller fel? jag tycker att det känns skumt att spruta in något sjukt i en frisk kropp. Men samtidigt vet jag att vår värld hade inte sett ut som den gör idag om vi inte börjat vaccinera oss mot mässling och andra just nu nästan utdöda sjukor. Svårt det där. Tiden har jag i alla fall nu.

Även en ny synundersökning har jag lyckats beställa, jag känner ålderdomen börjar komma smygandes och synen är inte som den var förr, inte riktigt ;)




Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Jag tänker typ så här att om man är i riskgrupp kanske man borde ta det men annars...jag är tveksam. Ett vaccin brukar undersökas i 7-10 år för eventuella biverkningar som kommer efter tid (diabetes, cancer osv) men detta har inte fått den undersökningen. Samtidigt friskriver bolagen sig om man blir sjuk, eftersom de inte själva vet. Så jag är väldigt tveksam. Jag kommer inte ta det. Även orolig för tungmetallerna i vaccin. Hur som helst ska alla göra som de tror är rätt för sig själv 🙏

    SvaraRadera
  2. Full förståelse för din tveksamhet. Ingen vet vad för ev biverkningar som kan komma. Och det är få friska yngre som får bestående men. Min syster jobbar på akuten och hon har sett en del mindre kul biverkningar som inte nämns i några tidningar....

    SvaraRadera