fredag 23 juli 2021

Kalas....




En morgonlöptur utan Kennet. Jag valde mördabacken. Svetten öste av mej när jag kom upp från backen, en skön känsla. Jag behövde det där motståndet.
Kaffet stod på och det doftade ut på altanen när jag kom hem. En snabb dusch sen kaffe och frulle. Redo för dagen. 

10:00 var vi på plats på gummiverkstan i stan, under tiden kärran fick nya däck tog vi Kennet med oss på en promenad i stan. Vi gick ner till brofästet och tog en kaffe, där satt vi vid vattnet och filosoferade och småpratade, en mysig stund på tu man hand.

Hemma fick jag hjälpa Mollie med packningen, jag är livrädd att hon ska packa sånt hon enbart vill och inte det hon faktiskt behöver, så lite uppstyrning krävs. 
När vi var klara med sysslan tog mormor med sej Mollie till stranden, skönt för dom båda, Mollie badade och mormor minglade. 21 grader i Sandviken för dagen. Helt okej. 

PÅ kvällen stundade det 66 års kalas för min far. Vi fick ta det dagen innan bemärkelsedagen. Födelsedags grisen ska spela golf på sin dag och vi planerar för att lämna byn under dagen.
Det blev en fin kväll där vi avnjöt mat och tårta på altanen, i skugga. Lagom festligt och med bara oss och alla terrierna.
Lite mys i soffan innan vi stängde dörrarna och intog sovläge.




Jockarp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar