måndag 12 juli 2021

Superhelg.....


Mycket plock...

En superhelg är till ända. Fröken särbo kom och vi har haft en utbildning här hemma i palatset. Jag startade upp lördagsmorgonen med en löptur sen blev det kaffe och frulle. När det var uppstyrt skulle utbildningen dra igång.

Vi började med att slänga upp motorsågen på fyrhjulingen sen drog vi upp på berget, Vi sågade ner en Rönn och en Lönn, vi slängde även på en björk i all hast sen tuffade vi hem igen. Jag kapade ett par bitar med sågen och så var det då dags. Av en vedklabbe skulle jag yxa ut formen till en sked. Jag hade svårt att förstå hur jag skulle få en vinkel på skeden, men när utbildningsdagen var till ända hade jag full koll. 

Vi tog en liten paus från yxandet och åkte iväg för att plocka jordgubbar till att fylla lagerna i frysen. 22 liter jordgubbar skulle jag rensa. Det kändes inte så jobbigt när vi låg där alla tre på fältet och plockade, men när rensningsjobbet drog igång var jag ensam med baljan och kniven. Hua.

Vi behövde mat och jag ville bjuda mitt gäng på restaurang, valet blev Vägga rökeri. Det var väldigt mysigt att sitta vid ett bord och bli serverad, Samtala och titta på ankorna som försökte sno åt sej lite bröd.

När vi var hemma igen kollade vi på SOS segelsällskapsresan, det blev en sen kväll men det var bara för mysigt för att gå och lägga sej.

Söndagen fortsatte med utbildningen, jag har mycket kvar att lära men det går framåt i en väldigt fart, snart kan jag göra ännu ett tillägg på mitt CV ;)

Söndag betydde även fest, Mollie hade bjudit in några klasskompisar på grillat. Men innan dom kom gick Mollie, Kennet och jag ner på Vesan och plockade lite potatis. Jag älskar det där plockandet. 

Jag och fröken särbo fixade sen käket och Mollie fixade med välkomnandet i form av en liten presentutdelning. Hon är speciell min dotter. På ett bra sätt.
Kidsen åt inne och vi satte oss i skuggan på gräsmattan och intog vår mat. 
Festen blev lyckad och en kompis skulle bo över. Så vi bäddade upp Mollies bäddsoffa och gjorde mysigt på Mollise rum, dom fick en skål chips, enda kravet jag hade var att tänderna skulle borstas när skålen var tom. 








Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar