fredag 9 juli 2021

Vilhelmssonska Charmen...



Jag har minsann legat i och gjort en massa saker som legat på väntelista. Men jag började dagen men löprunda på berget.  Det som stod på listan var sånt där som lätt kan fördröjas flera dagar, veckor och kanske till och med månader. Men jag började beta av de.

Jag hade ett brev som skulle skickas iväg, jag har gått och sneglat på det ett tag och inte fått tummarna riktigt ur, men nu så.
Jag hämtade upp Mollies pass, nu har hon skrivit på det, På sidan fyra, det var väldigt viktigt. Allt klart på den fronten.
Sen var det ju det där med andra dosen av vaccinet, min planerade tid kom väldigt olägligt så den fick jag helt enkelt avboka. Men jag behövde verkligen få det undanstökat, det av olika anledningar. I alla fall verkade det i princip omöjligt att kunna boka en tidigare tid en den jag fått mej tilldelad. Jag kunde inte heller ställa mej i någon återbudslista, nej så funkade det minsann inte. Det enda som återstod var min charm och den fick jag verkligen använda till bristningsgränsen. 

Jag körde till sprutlokalen i grannkommunen. Jag var på plats halv fyra, det kändes lagom. Jag gick in till damen vid datorn och berättade att jag inte hade någon tid och att jag hoppades på att få en överbliven dos. Det vet inte jag förrän 18:40 sa hon med bestämde röst, Nähä sa jag lite försynt och frågade om det gick bra att jag kom tillbaka vid den tiden. Det gör det men jag kan inte lova dej något. Nänä sa jag och tackade för mej och körde hem.

Mollie och jag gjorde hemmalagad pizza sen körde jag mot Karlshamn igen. Jag vinkade glatt till damen och sa att jag skulle sitta utomhus och vänta på besked. Efter 20 minuter kom hon och vinkade på mej, dom hade en slatt över. Men när jag kom fram till sköterska som skulle ge mej dosen började hon grymta om att det var för nära inpå den första dosen. Där kopplade jag på hela den Vilhelmssonska charmen, och den är inte liten den ;) så efter lite pepptalk och lite skojande satte jag in stöten. Jag sa till henne att det var ju betydligt bättre att jag fick dosen än att dom skulle behöva kasta den. Okej sa hon och gav mej den överblivna dosen.

Jag körde hem och möttes av Mollie och en kär vän till mej. Vi hade bestämt träff på min fina favvobänk på altanen. Där spenderade vi hela kvällen tillsammans med alkoholfri cider och öl, till det hade vi popcorn och jordnötter. Det var en väldigt behaglig avslutning efter att uppstyrande under dagen. 




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar