torsdag 17 oktober 2019

Scoutinvigningen....



Några dagars dagtidsarbete är avklarat vilket är väldigt skönt, just nu tycker jag att arbetet tar för mycket tid från mej. Så är det i perioder tyvärr. Men nu är jag åter ledig ;)

Jag var orolig att jag inte skulle hinna hem till scoutinvigningen som Mollie skulle delta i, men som väl var hann jag.
Hon fick fyra nya märken och hon var mäkta stolt. Stolt var ju även mamman som satt och tittade på. Enda problemet är att märkena ska sys på skjortan, vi har fuskat innan med att limma på dom och det lutar åt att vi försöker oss på det även denna gång, nål och tråd känns sådär roande.
Kåren gjorde ett skådespel som handlade om Jesus ett träd och tjyvar. Lagom spännande.
Efter ceremoni bjöds det på bullfest.

Nattningarna har varit väldigt mysig och vi har legat och småpratat. Hon börjar bli stor nu men under den stunden på kvällen är hon oftast väldigt liten. Jag tycker om hennes litenhet. Hon kommer så nära mej både fysiskt och mentalt.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar