torsdag 10 oktober 2019

Napp....



En dag vid en sjö med ett fiskespö i min hand. Jag var inte super pepp på det, jag ansåg mej ha för mycket att göra hemma.
Men jag är glad att jag prioriterade oktoberdagen helt rätt.
Jag lämnade byn och halv nio stod jag redo i Harasjömåla med mitt spö. Räkorna till agn var köpta och jag var förväntansfull.

Det var mycket leende och skratt. Glada, sociala och pratsjuka människor vart jag än såg. En fin stund.
Jag fick lite experthjälp med spöet sen kastade jag ut.
Pang, pang, pang. Det nappade helt hysteriskt och jag blev helt paff. Det var liksom nästan för lätt.
Jag låg bra till i tävlingen med mest fångst, tre fiskar och jag kände att jag kunde ta det lite lugnt. Lite rast i form av Sopplunch vid brasan men sen var det på det igen. Bara att fiska på. Jag satt på bryggan och smuttade på mitt kaffe och såg molnen spegla sej på den blanka sjön. Vilken vackerhet, vilket liv.

Vid två gav jag upp och tackade för mej. Jag behövde hem till mitt mys.
Vi grejade lite hemma sen drog vi till andra sidan berget.
Kidsen satte sej i soffan och spelade spel, jag och min käre vän tog en promenad men hästarna genom byn. En fin promenad som dock blev en aning blöt innan vi åter var hemma. Hösten visade minsann upp sej.



Väldigt med fisk....


Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar