fredag 18 september 2020

Storskog.....




Ännu en tidig härlig kall höstmorgon på berget.
Vi tog promenaden innan Mollie vaknat och det var så stilla och skönt, känns som om dagen ligger och väntar på att komma igång, lite lugnet före stormen.

Mollie väcktes när vi kom hem och frukosten åkte ner, till skolan med henne och jag hoppade i springskorna. En mil och det var en mil i ren skär njutning. Hösten är en bra tid för mej att springa på, bra luft att andas.

När jag kom hem packade jag ner en termos kaffe och Kennets lunchmat i en ryggsäck. Vi tog bilen till Vångaberget och sjön Bäen. Där strosade vi runt i storskog i hopp om att finna lite svamp. Det var snålt med den varan men jag fick en njutbar kaffepaus intill sjön.
Innan vi var hemma hade jag i alla fall fått med mej lite fina Karl-Johan, brunsopp och blodsopp. Det blev en okej dag till slut gällande svampen.

Vi kom hem igen precis lagom till myset kom med taxin. Hon var tokhungrig så jag fick ställa mej vid spisen bums.
Efter maten blev det gräsklippning och biltvätt. Behövligt båda delar.

På kvällen tog vi ett bad på altanen, en viktig stund när vi njöt i det varma vattnet och pratade om Mollies dag i skolan. Samtalen svängde från fula ord som sagts i skolan till Cornelis Vreeswijk.
Som jag älskar stunder som dessa.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar