torsdag 24 september 2020

Morgonmagi.....




Att börja dagen på berget är en väldig lyx jag har. Det var en disig morgon vilket gjorde ljuset helt annorlunda. Magi på hög nivå.
Kennet och jag började på en skogsväg sen vek vi av in i tät granskog, en mängd Karl-Johan och rödvita flugsvampar hade poppat upp precis där vi gick. Jag stannade och tittade på de vackra färgerna en stund sen kröp vi vidare under de täta granarna.

Jag skulle vara på ett möte klockan tio men på vägen fick jag ett samtal om att jag inte skulle medverka utan fick vackert köra hem igen. 
Senare på kvällen fick jag besked om att jag inte får medverka i någonting dom närmaste två veckor. Livet kastas om ibland.

Hemma i palatset fick jag mycket gjort. All tvätt fixades, sängkläderna byttes, huset dammsögs, golven moppades och jag körde in all ved så nu är källaren sprängfylld inför vintern.

Under kvällen tog jag den första riktiga löpturen med Kennet, en bra runda, vi sprang på stigar och vi hoppade över stenar och nerfallna träd. Det var ren skär njutning och bara en massa lek.

Hem och jag drog igång en svamppasta, fantastiskt när man kan äta det skogen gett. Det är en speciell känsla. Mollie älskar rätten och åt två stora portioner. Roligt när det uppskattas.

Vi tände lite ljus, och värmen på elementen sattes igång. Riktigt mysigt att sitta i soffan när mörkret föll. En fin dag trots allt.






Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar