torsdag 17 september 2020

6 månader.....




Tidig morgonpromenad på berget med Kennet kickade igång min dag.
Jag önskar att alla mornar började så. 
Frukost fixades och väckning av dotter. 
Jag lämnade henne i plugget och drog vidare för arbete.
En dag bakom datorskärmen, först ut på dagens agenda var att justera, förnya, uppdatera bilder i ett datorsystem. Jag kan inget om sånt men jag vet hur jag vill att det ska se ut. Ett teamjobb alltså.

Eftermiddagen vigdes helt åt protokollskrivande och det är något som jag inte är super pepp på men jag vet samtidigt att jag är bra på det ;)
Så det tuffade på bra.

När jag kom hem till palatset var Mollie redan hemma.
Det var Kennets halvårsdag och som vår vana trogen i det Månsagårdskahemmet så firas denna dag stort.
Han bjöd ner sin bästis och det bägge terrierna mumsade glass ur en skål. Mollie hade självklart fixat med hans paket. Fem stycken närmare bestämt. Han fick ett nytt halsband, ett tuggben i form av en krokodil, en fluga som han ska ha runt halsen när han ska på kalas, ett pipdjur och nån lite blå lurvig sak som ännu är oidentifierad.

När festen var slut tog jag med mej det lilla födelsedagsbarnet ut på berget för en svampdrive. Vi hittade några superfina exemplar av blodsopp som fick följa med hem. Dom ligger nu och torkar inför framtida stuvningar och såser ;)




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar