söndag 19 juni 2016

Enkelheten.....




En lagom chill dag.
Jag väckte myset vid halv åtta med hjälp av kamphundarna, dom är helt klart världens bästa väckarklocka. Alla bli glada av en blöt hundnos i ansiktet efter djupsömn, i alla fall i vårt hem.
Frukosten intogs långsamt och i ett tyst och stilla hus. Fröken flickvän var på träningsläger så helgen skulle bli lugnare än lugnast för oss i palatset.

Vi gick en runda i skogen med hundarna och efter det var myset sugen på en löptur, detta är givetvis något jag uppmuntrar och gärna hänger med på. Vi sprang upp i byn och hon sprang förvånansvärt fort, jag blev imponerad.




Jag tog en lur på soffan efter att To Do listan var avklarad. Skönt.
Lunchen intogs och vi kände för någon form av aktivitet. Valet föll på stranden, vi packade fikaväskan och in med hundarna i bilen sen drog vi iväg mot Sandviken.
Det blåste friskt men det var ljummet.
Kitesurfarna intog stranden och vi kikade nyfiket på när dom försökte komma iväg, det såg härligt ut.
Vi lyssnade på musik och grävde i sanden, vi satt helt tysta tätt ihop och tittade ut mot vågorna. Det var några härliga timmar, timmar av total energipåfyllning.
Det är dagar när dom är som bäst med mitt mys.

Efter lite bad körde vi hem lagom sandiga på hud och i hår. Det fick bli ett bad inomhus efter att middagen intagits.
Lite lördagsmys i soffan fick avsluta den härliga dagen.

Så enkelt så lättlevt.


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar