onsdag 15 juli 2020

Prattempo....



Ibland ska man gå igenom alla känslolägen på samma dag. Small, medium och Large. Jag brukar uppskatta skiftningarna men inte alltid och i alla lägen. Oftast sker det när man inte vill eller är redo, men på något sätt ska det hanteras.

Jag var glad, ledsen och väldigt lycklig, detta på några få kvartar. Det är inte alltid lätt att hantera.
Det jag lärt mej under mina levnadsår är i alla fall att samtal är en bra väg att gå för att komma ur ett ogynnsamt läge. Jag har blivit okej på det men jag tränar fortfarande.

Mollie skulle till en kompis så henne lämnade jag sen tog jag tag i en del måsten hemma på gården.
Detta pysslade jag med ett tag till jag kände att det var dags för rörelse och samtal.
Jag körde över berget till min vän.
Vi var springklädda och vi började springa. Kvällen var vacker, vindstilla och det doftade av mognande sädesfält. Så otroligt vackert där vi sprang. Vi slog av på takten och promenerade en bit. Vi stannade till vid sjön och njöt av kvällen och över hur fint vi bor. Vilken lyx, ingen snack om saken.
Vi sprang en bit till sen gick vi igen. Samtalen var av den art att vi ibland behövde gå för att hinna prata så mycket som vi var i behov av :)

På vägen hem hämtade jag upp myset hos kompisen och dom hade haft några kanontimmar ihop vilket gladde även mej.

Lite häng i soffan med Kennet innan läggdag.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar