onsdag 11 september 2024

Svarvat……





Ja småkrassligheterna fortsätter i familjen, dom faller som käglor här hemma. Envis hosta som irriterar både hostaren och dom runtomkring. Men vi kämpar på.

Jag har jobbat i vedhögen under förmiddagarna och under eftermiddagarna har jag tillverkat kemikalier för att rena vatten. Fint att man kan göra samhällsnytta ändå.

Mellan mina båda kneg har jag varit i slöjdsalen (Mollie kallar den för det) jag har skapat och för första gången på väldigt länge så har jag haft svarven igång. Det är helt underbart att stå där och skapa. Jag har provat tre olika träslag i veckan och alla är precis lika vackra. Jag blir så lycklig över att se att ju mer jag tar bort,  mer liv får mina träbit.

Jag har blivit uppvaktad, jag missade det dock när jag kom hem på kvällen. Men att vakna upp till en bukett blommor, choklad och ett kort med en kärleksförklaring på. Det gör mej så oerhört tacksam för mitt liv just nu.






Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar