söndag 8 september 2024

Paviljongdejt…..

Hon sa ja.



Efter en nattvecka på jobbet var det skönt att i fredags morse köra hem på moppen och veta att man hade dagen och helgen fri.
En lugn promenad på berget med hundarna var det tempot jag behövde. Springskorna har fått pausa lite nu efter ultravasan. kroppen läker och det för den fint. Men jag har ingen panik, inga nya lopp är bokade.

Min kära sambo har starta upp på sitt nya jobb. Hon verkar trivas och det är mycket att sätta sej in i. Jag försöker avlasta i hemmet så mycket det går.
Jag städade huset och förberedde inför en lugn kväll.
Hon ville gärna laga maten till fredagens sittning med familjen. Självklart fick hon göra det.

Jag bjöd ut henne på dejt på lördagen och hon svarade ja.
Jag köpte en flaska vin, och en hel hög med ost och annat gott. En dejt i paviljongen hemma på altanen går inte av för hackor. Det blev en helt underbar kväll och kidsen var iväg på sina aktiviteter så det var liksom bara hon och jag.





Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar