måndag 23 oktober 2017

Det viktiga....

Ännu ett märkligt dygn, halva dygnet var jag från min dotter och jag kände en massiv saknad efter henne. De är inte ofta jag känner så men ibland när jag sätter perspektiv så slår det mej med full kraft vad det är som är viktigast i livet. Jag gillar att inse det. Det gjorde ont i varje lite cell i mej när jag kände den brutala saknaden efter henne. Tack gode gud att den känslan inte kommer så ofta för det smärtar hårt.

Jag fick hem en flickvän från en utbildning och även hon hade kommit till insikt om vad som var viktigt och oviktigt.
Resultatet av det blev att vi nu tar ett bamsekliv tillbaka från mediasvängen. Hon vill inte mer och jag respekterar hennes beslut till fullo. Mej spelar det kvitta.
De enda jag ser som lite sorgligt i sammanhanget är att jag vet hur viktigt det är för samhället i stort att gaypersoner vågar stå upp för sej själva och sin kärlek. Och ju mer vi syns i media desto mer okej blir det. Och vi har gjort det bra hitintills. Men visst det finns ingen som kan begära att det just är vi två som ska stå upp för gayrörelsen, det finns ju andra ;)

Jag fick ta kontakt med diverse tidningar som skulle komma och göra reportage, ja helt enkelt avboka mötena på grund av att vi inte längre vill vara med på tåget. En del av dom blev tjuriga men vårt liv är offentligt endast om vi vill att det ska vara det. Och nu vill vi inte det.

Tv4 såg inte några problem med vårt beslut, vi har haft en muntlig deal men dom att vi ska levererar lite klipp och även ställa upp på saker vi kände skulle kunna vara bra för oss och för kanalen, men just nu är vårt samarbete över och det känns helt okej för båda parter. Så med det stänger vi igen locket på asken Bonde söker fru ;)

På tal om programmet så kan jag just nu inte gå någonstans utan att folk vinkar och hejar, ofta stannar dom även till och gratulerar och många berättar också om sina sorgsna känslor över att dom inte får följa med hemma hos oss i höst. Jag skojar ofta och säger, ni får väl komma hem en sväng och hälsa på i Jockarp så ska jag bjuda på fika ;)

Nu står jag även i valet och kvalet att stänga ner min blogg. Den har följt mej genom så många år och inte sällan har den varit min ventil. Jag har skrivit i sorg och jag har skrivit i massiv glädje. Många dagar ha den även används för att dokumentera mitt liv med Mollie, med allt vad det innebär, men det finns andra sätt att kunna dokumentera livet med henne ;)
Men jag är inte riktigt där än. Jag åker över Atlanten och där kommer jag känna efter om hur jag vill göra i framtiden.
Jag vet att jag har väldigt många trogna läsare nu och det är självklart superskoj om jag har kunnat bidragit till att någon mår bättre, får energi till att förändra något i sitt eget liv. Eller helt enkelt bara kickat människor som lider av en enorm avundsjuka. Ja jag vet att jag har en salig blandning av människor som läser om vad som pågår i mitt liv. Och jag tror att dom allra flesta följer mej av godo.
All kärlek till er <3

Jockarp.


10 kommentarer:

  1. Det är självklart tråkigt om du ska stänga ner din blogg�� men samtidigt så är det ju självklart att du ska lyssna på din sambo i detta läget med. Det kanske är bättre att att kunna focusera på bara familjen ett tag och sen när allt inte är så "nytt" längre ta upp bloggen på nytt igen�� vi är nog många som kommer sakna att läsa om vad som händer hos er om du bestämmer sig för att stänga.
    Kram��

    SvaraRadera
  2. Klokt att inte figurera i tidningar osv men bloggen är ju du!! Det förstår säkert din flickvän. Självklart ska man göra uppoffringar för sin partner men bloggen verkar ju få dig att må bra och då kan man ju mötas på halva vägen <3 Men om det är DIN innersta önskan att stänga bloggen så ska du självklart göra det! Lycka till med allt!! Kram till dig, fantastiska Leonora!

    SvaraRadera
  3. Jag kommer att sakna er.Ni har en såå otrolig underbar utstrålning.Skänker er all glädje och lycka.Hälsningar från Skåne med kärlek 🙂🙂

    SvaraRadera
  4. Jag kommer att saknar er.Ni har en såå otroligt underbar glädje som ni har skänkt hela svenska folket.Jag skänker er glädje och kärlek.Hälsningar från skåne med kärlek 🙂🙂

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Hoppas verkligen att du inte stänger ner bloggen:)

    SvaraRadera
  7. Jag håller med föregående talare. Att hålla sig borta från media är en sak MEN att stänga din fantastiska blogg är en annan Det är synd. Bloggen är ju DU. Det är inte bra att isolera sig och det är fantastikt att följa dig.
    Hoppas att du tänker om
    Kram fantastiska Leonora.

    SvaraRadera
  8. Jag tycker inte du ska stänga ner din blogg i alla fall. Skulle kännas tråkigt. Jag är en ny läsare men känner att ni måste få ha era egna intressen också det är superviktigt. Båda ska må bra såklart men möts halvvägs. Skriva av sig är ofta en skön terapi. Ni löser detta. Keep going. /Gayinorr

    SvaraRadera
  9. ;) det är sant! Håller med dig

    SvaraRadera
  10. Ta inte bort din Blogg, ta endast bort inläggen där din kärlek förekommer. Benämn din kära med ett ord.
    Jag satt i samma situation...och jag tog bort den, nu ångrar jag mig.
    Kram från Jannike Schander

    SvaraRadera