onsdag 4 oktober 2017

Störst av allt är kärleken...

Vi <3


Äntligen får jag leva fritt.
Kvällens avsnitt av Bonde söker fru avslöjade min väg till kärleken och ja den var enkelt.
Kärlek ska vara enkelt.

Det som hände det var det som berättades i avsnittet, men det hände självklart mer och delar av det kommer jag att dela med mej av här på min blogg framöver. Just nu är jag inte riktigt redo och det av olika skäl.

Jag är oerhört lycklig över allt som hänt och självklart är jag räddningslöst förälskade i min stora kärlek Louise.
Att prata med en person för första gången och att samtalet varar i åtta timmar det är för mej magiskt och otroligt starkt. Allt klickade redan där och ja, jag blev kär innan jag ens hade träffat min brevskrivare och det över ett telefonsamtal.
Att ålderskillnad på oss kan tyckas stor ser jag inte som något problem, jag är helt övertygad om att våra själar föddes samtidigt.
Vi har något unik och vi kommer att bygga en stadig trygg framtid på den kärleken vi har till varandra.




Jag förstår att det finns en del besvikna människor där ute just nu. Jag vet att många skulle vilja följa min resa lite längre och visst det hade varit roligt att få visa upp mer av mej själv, min familj, min gård och min hemby. Men av respekt både för mina brevskrivare och för tittarna och även för mej själv så var beslutet väldigt enkelt. Jag kunde inte mörka det vackra i att jag funnit kärleken. Jag hade inte klarat av att fejsa mina modiga och fina brevskrivare med vetskapen om att valet redan var gjort. Min moral sätter tvärstopp för det.
Så i samråd med produktionen så bestämde vi att jag skulle ringa upp mina utvalda brevskrivare och berätta hur det låg till. Mottagandet blev blandat men jag tror att när dom alla fått lite distans på det ändå kan känna en form av glädje för vår skull, (jag hoppas att det är så i alla fall.)



Att det var en sorg för produktionen över att dom inte kunde följa mej råder det ingen tvivel om men vi var överens om att detta var den ärligaste och vackraste lösningen. Det handlar om kärlek och det ska vara vackert.
Sammanfattningen på detta är alltså att jag och produktionen hela tiden varit helt öppna och ärliga mot varandra och vi har respekterat varandra.
Och även om vägen var lite snårig på vissa ställen kom vi fram till slutet och det utan hard feelings och med mycket respekt, skratt och kärlek.

FremantleMedia, TV4 och Leonora Vilhelmsson gjorde en otrolig vacker resa tillsammans som slutade med kärlek. Och det är ju Precis vad allt detta gått ut på ;)
Så jag sänder ett stort tack till alla som på något sätt varit inblandad i min väg till där jag är idag.
Gladare, lyckligare och kärare än nånsin <3

Nu är det hon och jag och det är Nu, i framtiden och för evigt.


Min familj <3


Jockarp.

6 kommentarer:

  1. En så förståndig människa du är. Jag blev grymt besviken, eftersom du var den av årets bönder som hade mest karisma och som jag såg mest fram emot att följa. Ändå kan jag tycka att det var underbart gjort efter att ha sett alla tjejer som söker till bönder dom inte är ett skit intresserade av bara för att få vara med i tv och bönder som har gjort sitt val redan från början men ändå försöker hålla fasaden uppe genom alla avsnitt. Världen känns som en bättre plats, när det finns människor som du.

    SvaraRadera
  2. Det är bara att gratulera!
    Vår förlust men din vinst! Håller tummarna att lyckan håller i sig evigt!
    Kärlek ❤️ Cicci

    PS -jag kommer inte att följa bsf när du ör borta, verkar ju skit tråkigt 😁

    SvaraRadera
  3. det är så himla roligt att se hur lycklig du/ni är tillsammans.
    Att se hur nykär och att det bara spritter i kroppen när du ser Louise gör så att man blir glad själv och tänker tillbaka på den tiden för 5 år sedan när jag träffade min fru(Soulmate).
    önskar er all lycka här i världen och ska blir roligt att följa fortsättningen.
    Stor kram till hela familjen

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till er och lycka till! Kommer inte bli lika roligt att följa bsf nu, men jag förstår dig. När kärleken kommer kan man inte blunda, jag va med om samma sak i februari/mars. Jag fick kontakt med en tjej, vi skrev mkt och pratade i timmar i telefon, vi blev förälskade redan innan vi setts. Vi träffades en kort tid efteråt för att se hur vi kände och känslorna blev än mer starkare. Min första tjej, jag 38 år... men sååå rätt! Vi båda önskar er stort lycka till! // Ulrika & Jessica


    SvaraRadera
  5. Det är ju underbart att ni har funnit varandra, det bara strålar om er. Såklart tråkigt att man inte får följa dig i tv men jag önskar er all lycka till framöver.

    SvaraRadera
  6. Visste inte att du hade en blogg fram tills för nån vecka sedan, så härligt!

    Alltså jag är verkligen tvungen att skriva ett inlägg här, till er! Jag såg om Bonde söker fru idag då jag missade din del igår. Och jag kunde inte sluta le! Er kärlek och underbara energi smittade av sig till mig på andra sidan datorskärmen! Det är fantastiskt, jag blev så otroligt glad för er skull, låter kanske jättekonstigt men det blev jag! Kag blev riktigt tårögd över hur ni såg på varann, kramade om varann och pratade om varann! <3 Detta är en sån kärlek jag tror på, som ni beskrev den känns så stark att man liksom inte kan förklara den, och jag hoppas innerligt jag får uppleva det en dag! Stor kram till er båda och lycka till i framtiden! <3

    SvaraRadera