söndag 29 oktober 2017

2017-10-25

Från att planera barn och bröllop till att vända ryggtavlan emot och gå. Det är svårbegripligt för en bondlurk från Jockarp. Jag är inte säker att jag någonsin kommer att begripa det eller om det går att begripa.

Att få ord som:
Du är den bästa personen jag vet
Du är min nummer 1
Min kärlek
Mitt nu min framtid
Älskar dej och jag är bara din min vackra bedårande underbara kvinna och människa.
Denna utbildningsvecka kommer att gynna vårt förhållande älskling.

Två dagar efter är det tack och adjö. Det är svårt att ta in och det river upp väldigt djupa sår. Det är hanterbart, det måste det vara. Men det är djupa, svåra, och på gränsen till vidriga sår.
Frågan är, är dom läkningsbara?

Ibland när jag funderar över frågan.
Vad ångrar du i ditt liv Leonora?
Så har jag alltid ärligt svarat. Inget, förutom om jag har sårat eller sårats.
Jag vidhåller det, och en light variant av smärta och sorg hade jag sett som fint.
Jag vet att jag har sårat andra människor, jag tror faktiskt att det är omöjligt att inte göra det genom ett helt liv.
I min bok skrev jag en text som är otroligt sårbar och vacker och det var texten.
Sorgen är kärlekens pris.
Det stämmer väl in.

Jag vet att jag kommer att hoppa upp i sadeln igen. För kärlek är något fantastiskt, det är så otroligt starkt att få känna hela sin kropp ge sej hän till en annan människa. Att lita fullt på en annan människa, att känna sej älskad, det är mäktigt.

Jag vet att det som ske det sker och det sker av en anledning. Och visst gör det ont emellanåt, fruktansvärt ont.
Men samtidigt vet jag och där är jag vis av erfarenhet, jag vet att solen kommer att skina i mitt ansikte igen, jag vet att jag kommer andas den underbara lantluften, jag vet att jag kommer att njuta av att mina nakna fötter möter den Jockarpska myllan. Jag vet att jag kommer plocka blommor på en sommaräng. Jag vet att min dotters armar kommer ligga runt min kropp i en bamsekram igen. Jag vet att jag kommer skratta. Jag vet att jag kommer att älskas för den jag är och jag vet att jag kommer att få älska igen. Jag vet det.

Det måste bli så men just nu läker jag....

Dagens låt blev I Can´t Breath med Dead by April.


Jockarp.

6 kommentarer:

  1. Sänder en stor famn full av varma kramar till dig. Du är värd så mycket mer och bättre än detta. Ledsen att det blev som det blev, men vet att med tiden så läker såren och blir små ärr som för alltid kommer finnas kvar. Men ärr bleknar också med tiden och vissa blir knappt synbara. Du är fin och varm och jag vet det finns en minst lika fin och varm kvinna med stort K för dig - när DU är redo. KRAM i höstmörkret!

    SvaraRadera
  2. Kram och ärlek till dig du fina ❤️

    SvaraRadera
  3. Brusten kärlek gör förbaskat ont. Kram.

    SvaraRadera
  4. All kärlek till dig, fina människa ♥️

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera