onsdag 9 oktober 2019

En sång till mej....



Nya möten gör också att man får ny input. Det finns så mycket kvar i livet. Nya erfarenheter.
Det gäller inte bara mej utan även Mollie.
Vi satt på altanen och mitt sällskap tog fram sin tygkasse med knivar och vedbitar som skulle formas till skedar och knivar.
Fantastiskt att kunna ge Mollie denna möjlighet och hon älskade det. Hon satt med en sylvass morakniv i näven och täljde sin första kniv av en vedbit från det Jockarpska markerna. Från skogen till smörpaketen typ.
Jag blev grymt imponerade och det blev även lilla fröken Vilhelmsson. Stolt skulle smörkniven med till plugget för uppvisning.
Hantverk kan tyvärr även generera i skador och så blev fallet. Inget dödligt med nog så illa så första förbandet åkte fram.

Att vara mamma till en kreativ dotter är väldigt spännande och roligt.
Det skulle bjudas på efterrätt efter maten och jag fick inte vara med. Innan godsakerna skulle serveras så blev jag bannlyst från vardagsrummet. Det skulle skrivas en låt som skulle sjungas för mej innan intaget av efterrätten.
Jag lufsade lite tjurigt iväg. Jag ville också vara med. Men nepp. Jag uteslöts.
Mollie skrev texten och mitt sällskap gjorde musiken. En fantastisk fin låt. En text som fick mej rörd.


Livet är galet, galet vackert.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar