tisdag 7 april 2015

Å så lite löpning.....



Vägen från Öland och hem gick snabbt, vi körde i ett svep och det på grund av att två av tre damer somnade i bilen och inte ska man väl väcka den björn som sover.
Ett stopp gjorde vi och det var för att jag skulle blåsa i polisens lilla mojäng för att kontrollera nykterheten på mej. Utan anmärkning givetvis och jag hade på tungan att säga till den söta polisen att hon kunde spara på polisens medel, i form av blåsningen för att bakom ratten satt en böna som är helnykterist, men jag lät moget bli.
De jag sa var att jag tycket det var trevligt att se dom och med det menade jag att jag tycker att dom gör ett bra jobb med sina kontroller. Fulltrattar ska ligga i sängen inte köra bil.

Hemma innan middag och projekt bilupppiffning tog fart. Bägge bilarna tvättades och fulltankades, redo för veckans jobb.
En kaffe på altanen i solläge var givet.

Myset drog till mormor och hon hade med sej ett par rena trosor, hon hade en plan om att bada bubbelkar. Medans myset roade sej med det så tog jag en tur i kvällsolen på berget. Löparskorna har fått bekänna färg denna påskhelg och den avslutades med en tur i grymt uppförslut i tre kilometer och avslutades med 6 km i nedförslut och raksträcka. Nu blir det sannolikt ett par dagas vila.

Myset var ren och fin när jag kom hem och hon åt några jordgubbar och lite fetaost sen ville hon läsa saga. Hon somnade innan jag lagt i från mej boken och klockan var inte ens halv sju. De har varit en tuff men rolig helg.
Jag roade mej med att göra fler pannkakor. Har man mjölk som håller på att gå över datum så är gräddnigen en kanon lösning. Jag älskar kanonlösningar.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar