lördag 14 november 2015

Bowling.....

Grym...


Myset och jag låg och pratade om vårt kommande lopp som vi ska köra tillsammans. Vi pratade om medaljer efter loppet. Jag frågade om hon trodde att hon skulle få en medalj eller om hon trodde att jag skulle få en.
Du får men inte jag mamma blev svaret.
Varför tror du det hjärtat sa jag.
Jo för att du vinner alltid och jag tror inte att jag vinner.
Tänk va, min dotter tror att jag vinner alla lopp jag ställer upp i ;)
Jag blev lite sorgsen över att hon inte trodde på sej själv gällande loppet. Det ska bli spännande att se när hon får sin medalj, hur hon reagerar.

Fredagsarbetet gick fint. Jag diskade undan en hel del, jag gillar fredagsarbetet, jag hinner med och hinner ifatt den dagen.
Alla är så glada och önskar varandra en trevlig helg, detta är ovanligt från min tid som skiftare. Vi brydde oss inte så mycket om ifall det var vardag eller helg, vi levde mellan friveckorna på den tiden.

Fröken flickvän och dom stora tjejerna kom och hämtade mej på jobbet. Vi skulle på aktivitet. Alla fyra hade varit med och bestämt att fredagskvällen skulle vigas åt bowling.
Vi hade en helt underbar timme tillsammans på banan. Tjejerna hjälpte varandra med kloten och dom hejade på varandra.
Jag sopade banan med hela gänget men just där och då var det oviktigt.
Jag samlade energi där på banan.
Efteråt satte vi oss till bords. Maten serverades och alla åt så det rök om det.

Trötta tjejer hoppade i lopplådan omgående när vi kom hem. Det hade varit en perfekt afton för stora och små.
Tack för det.


Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar