lördag 16 april 2016

Nymålat och regnbus.....

Nymålat i Jockarp ;)



En mycket tuff vecka går mot sitt slut. Jag har befunnit mej mesta tiden av dygnet på bruket. Jag har varit hemma och sovit och ätit, träningen har varit minimal och busandet med barnen likaså.
Jag fick gå upp klockan fem för att springa en tur på 8 km, hemma innan sex och in i duschen. Allt för att kvällarna ska kunna gå oavkortat till familjen.
Dom små har inte märkt någon skillnad, knappt fröken flickvän heller, hon har sovit som en gris när jag gått upp ;)

Regn är kul....

Jag skulle springa mitt första ultralopp idag men det blev inställt för min del, i stället blev det en dag på bruket. För första gången har jag fått fatta ett aktivt beslut och hoppa över min fysiska och så viktiga ansträngning (löpning). Skulle jag valt att springa loppet skulle det betyda en hel dag från hemmet och familjen. Jobbet hade krävt min närvaro under söndagen och alltså hade det blivit noll tid på hemmaplan under helgen, detta vore inte okej. Så ja, det var en enkel lösning. Jag fick byta löpning med arbete.
Jag vet att vi är inne i ett skede på jobbet som kräver mycket av många, men jag vet även att det är övergående och nu när jag hittat en lösning på att kunna springa kortrundorna redan klockan fem på morgonen känns det helt ok.
Dom långa passen måste fortfarande ske under helgerna, och redan i morgon har jag planerat in ett långpass. Jag är nämligen helt medveten om att man springer inte mellan Sälen och Mora utan att träna. Och tiden börjar faktiskt bli knapp.

Myset har det inte gått någon nöd på under veckan, hon har blivit lämnad på dagis av fröken flickvän och hämtad tidigt av mormor, hon är lycklig när hon får kampera med mormor och kamphundarna. Hon njuter i fulla drag när hundarna är med och hämtar upp henne på förskolan sen är det lek till jag kommer och hämtar henne.
Hon ska ha det bra även om jag måst jobba mer än vanligt och det viktiga stunden med nattning har vi haft. Vi har småpratat om månen och om planeter och stjärnor, det är underljuvligt att ligga och filosofera med en människa som ser på livet med helt andra ögon än en själv.
Jag är lyckligt lottad.
Mysa är viktigt...


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar