onsdag 27 juli 2016

Semester...



Äntligen. Efter en tuff och tung tid på jobbet som innehållit testkörning och möten så gick jag av vid halv ett.
Jag körde hem till undantaget och hämtade myset som för veckan sluppit dagis helt. Hon är trött på de och vill börja skolan.
Vi hämtade upp fröken flickvän och begav oss iväg.

Första stoppet blev Gittes stuvkällare där det investerades en mängd olika tyger. Klänningar och tröjor beställdes :) Myset var supernöjd över sina val, ett tyg med rävar på och ett med hundar. Lyckan var total.

Vidare söder ut. Vi skulle till en restaurang vars namn var babianen och kråkan, den var inte öppen när vi kom och efter att vi läst och fått konceptet förklarat för oss kändes det mer som ett besök som görs utan barn. Det var i alla fall fantastisk miljö och mycket intressant inrett. Vi lär ta oss dit någon gång det är helt säkert det.



Ännu ett stopp på ett bränneri som vi fått tips om skulle bjuda på fin mat. Dom hade inte heller öppnat köket för kvällen, Morr. Vi körde till Kivik och till Bures. Där var det öppet och mat fick vi. Finsmakarna som jag lever med valde vinkokta musslor medan jag själv valde en gigantisk spätta.

Vi hade fikakorgen med oss och till slut kom vi fram till det stället som jag länge villat se. Haväng. Jag har hört så mycket om platsen, jag har läst om den och jag har sett bilder. Och ja, det var storslaget och vackert.

Vi fikade och busade på stranden, det var en helt perfekt första semestereftermiddag. Jag bubblade av lycka trots att jag var lite trött efter dagens jobb.

Vad det gäller löpningen så har jag inte sprungit sen i söndags, detta på grund av fruktansvärd smärta i ryggen efter en brottningsmatch. Jag har vilat och kurrerat mej och jag hoppas nu att det vänt.
Den kommande och enda semesterveckan jag ska ha tänkte jag skulle innefatta ett par rejäla pass. Det blir dom sista innan loppet. Det närmar sej.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar