söndag 5 juni 2011

Helg i norr.....


Nu är vi hemma med halmen igen efter en smått fantastisk helg.
Mina vänner i norr betyder verkligen mycket för oss, underbart att bara vara, hänga och ta det piano.
Vi har hunnit med en hel del även om tempot var lågt, mycket lågt till och med, det väntas ju tvillingar så de är ju förståligt att man inte kan hetsa runt som en tokig 20 åring.
Vi hann iallafall men en magavjutning på den vackra gravida kvinna, ja det är något speciellt över gravida kvinnor, det är otroligt vackert, jag tycker det skimrar om gravida kvinnor.
Jag tyckte också att jag var väldigt vacker med min mage, men jag trodde att anledningen till att min sk fru inte ville ta på mej och magen var för att jag var tjock, vilket senare visade sej att så  inte var fallet, hon hade ju som vi alla vet, fingrarna i en annan kakburk.
Jag fick iallafall mysa med denna vackra tvillingmage och känna dom små livens små fötter och sparkar, gud vad avundsjuk man blir.

Myset sitter på tvillingarna :)

Vi lämnade den gravida hemma och tog oss till de kungliga slottet Strömsholm för att kolla in lite tävlingar, det var SM i hästhoppning, det var hett som i H-vetet där och det var ju inte utan att man retade se på alla som hade sína svettiga hundar med sej, snudd på djurplågeri, det var väldigt svettigt för hästarna med, men jag tror ändå att dom klara värmen bättre.
Vi träffade på ett märkligt par, där damen påpekade för mej att barn inte behöver använda napp, nej det är ju möjligt men nu har mitt barn det och visst de är jag som gjort det valet, men som jag sa, hon har inte en aning om hur mitt liv ser ut eller vad jag varit med om.
Jag tror att den sista matchen man skulle ta var den att inte använda napp.
För varför skulle Mollie skrika och må dåligt av att inte få nappen och då även jag må dåligt av att hon mår dåligt, nej barnuppfostran är nog något man inte ska blanda sej i, om det nu inte hänger på liv eller död då förstås.

Vi vid slottet..

På kvällen bar det iväg på raggarcrusing, de var mysigt att bara sitta på gräskullen och kolla på alla bilar som åkte förbi, myset somnades i vagnen, vilken metod som användes vet jag inte för jag blev barnfri en liten stund.
Det var fina bilar och det var mindre fina bilar, likväl var det hög mysfaktor.
Kvällen avslutades med ninjamat i trädgården.
Väntar på raggarna.

Vi har givetvis pratat mycket, de gör ju vänner, vi har pratat om min sk fru och allt som hänt, hur tokigt det är, vi berättade historian för en person som inte hört om det och som övriga personer som hört om detta tyckte hon att det var de sjukaste hon hört och att den sk frun inte verkade vara riktigt klok och frågan kom klart upp.
Varför ville hon gifta sej?
Ja jag försökte inte ens svara på de, en axelryckning de är vad jag numera tycker att den frågan är värd.
Men jag kanske ska passa på att ställa den fråga igen till henne när det blir rättegång.
Får jag något vettigt svar så kommer jag ju klart återkomma med det.

Vi diskuterade även hjärttransplantationer, tunga ämnen kan tyckas men det skakades på huvudena en hel del och det skrattades även åt hela frågan.
Min fundering var nämligen, om man byter hjärta med någon annan, skulle man då få den personens känslor? om jag då skulle få nån annans hjärta skulle jag då slippa känna något för min sk fru?
Ja jag kan förstå att dom skakade på huvudena ,men frågan är ju fri och det var ingen som hade något vettigt svar.
Så hur är det egentligen, finns det känslor i hjärtat eller är de bara en muskel, är det hjärnan som styr allt?
Hjärntransplantation?

Smurfparad :)

Jag fick även se något så speciellt som en parad av musikkåren, dom kom spatserandes med sina instrument och sina fina smurfkläder, varför har alla musikkårer blåa kläder?
Längst fram i ledet kom en drillflicka som hade vissa utstående kroppsdelar, vilket en av mina vänner påpekade högt och tydligt, det var då helt omöjligt att inte börja gapskratta, ja herregud vad roligt det var.
När mamman är borta dansar myset :)

alkoholfri öl.
Det enda dilemmat jag har haft denna helgen har varit hur jag skulle kunna få dom bägge damerna att låta bli att stoppa i min dotter diverse onyttiga saker, men än så länge verkar hon inte tagit någon synlig skada av deras terror.

Ja så sammanfattningsvis kan man inget annat säga än att vi har haft de toppen bra och supermysigt, även vädret var ju till belåtenhet.

Lagom varmt.


Tack för allt vännerna mina...

Ja förresten, tack för kommentarerna här på bloggen ;)
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar