måndag 13 juni 2011

Kontaktannons...

Ja det har varit mycket på spisen nu.
Allt från fotbollsmatch med brorsbarn, vilket förövrigt slutade oavgjort 5-5 kul, till polis besök.
Denna gången hade dom iallafall bestämt tid, vilket då uppskattas betydligt mer än när de hux flux bara står några jättar utanför dörren och håller på att skrämma ihjäl en.
Hum ja på landet är det så, kör man upp på gården så har man ett ärende och det händer ju inte allt för ofta att man kommer oanmäld, vilket nu då bylingen gjort ett antal gånger.
Och det gillas inte.

Vi hade iallafall ett trevligt samtal, de kan ju inte vara lätt att vara polis idag och behöva möta så grova brottslingar varje dag, som ensamstående mamman (ironi) som gör grova brott varje dag.
Herregud stackars polisen säger jag bara.
De känns som hur detta än slutar så har det kostat betydligt mer än vad de smakar och det är nog det som retar mej mest att de läggs så mycket pengar och resurser på sånt här.
Myset skötte sej som vanligt, hon är av en ovanlig sort min lilla dotter.


Jag har även hunnit med att maila vår kära justitieminister om ett par frågor vad det gäller interpellationen och om hur lång tid det kan tänkas ta innan det finns en ny lag i Sverige som ser till att människor som nu min sk fru inte längre kan bete sej så ruttet varken mot vuxna eller barn.
Här väntas det med spänning på svar.

Och i kväll ska vi in till en advokat myset och jag, ingen ska säga att vårt liv saknar spänning.
Funderar på en kontaktannons.
Vad tror ni om denna.

34 årig homosexuell kvinna.
Gift.
Mammaledig.
Gillar att resa och hitta  på nya saker.
Just nu väntar rättegång för misshandel.
Söker du spänning i livet?
Då är jag helt klart rätt kvinna för dej.
Så tveka inte, skriv några rader.
Leonora.

Haha, jag vad tycks kan de ge några svar, eller man ska helt enkelt inte vara så ärlig?
Få fundera ett tag.

 Ja och nu står väskan åter packad för utfärd, är tillbaka om någon dag, nya äventyr väntar oss....

Jockarp.

1 kommentar:

  1. haha, du tar det iaf allt elände på rätt sätt; med humor/ironi! :)
    kram

    SvaraRadera