måndag 20 april 2020

Fokus på livet....

Lite bus.


Halv fem vaknade jag av en intensiv fågelsång. Det lät som det var en tävling och alla fåglar ville vara med och göra sin röst hörd. Mollie skruvade på sej och hon viskade försiktigt frågan:
- Är du vaken mamma.
Mamman svarade Mmm
Vi gick igenom vår nattliga upplevelse, vi hade båda sovit gott och vi var väldigt varma i våra sovsäckar, termometern visade trots allt på minus.

Vi låg kvar en stund men sen blev kaffesuget för stort. In i huset och vi placerade oss i soffan. Mollie kollade på plattan och jag sov vidare nån timme till. Så skönt.

Ett spontanbesök av en vän och en av hennes söner, kaffe på altanen och surrande om livet. Det var ett tag sen som vi sist sågs så det var en del som skulle avhandlas ;)
När hon lämnat palatset så drog vi igång med målandet av plank igen. Vi jobbade på tillsammans och vips var vi klara. Vi är ett bra team.
Mollie låg i småbyxor och kortärmad skjorta på studsmattan och läste sin läxa. Jag kände en smak av sommar.
Jag passade på att tvätta ett par bilar i den känslan :)

14:08 stod tant N på borggården. Kaffe nummer två på altanen var ett faktum. I tre timmar avhandlade vi ämnet livet. Det är stort fokus på att leva i dessa tider. Att ta vara på all vackerhet. Att vara rädda om varandra och att prioritera det som är gott. Brist på samtalsämne var inget vi precis led av.

Mollie skulle hänga med mormor och morfar på restaurang och jag tog ett pass på ett grönblygt berg i mina löparskor. Det blev en vacker tur.

19:00 stängde vi dörren för dagen och in i duschen och vidare in i bingen. Vi hade andats mycket utomhusluft så somnade gjorde vi med ett brak :)

En väg med blommor, min väg.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar