måndag 15 februari 2021

Alla hjärtan......






En långhelg med fröken särbo. Vi började med ett kallbad i Karlshamns kallbadhus. Så sjukt mysigt och ömsom varmt och ömsom kallt. Vattnet höll en plus och jag tror att det är det kyligaste jag nånsin doppat kroppen i.

På kvällen bjöd jag min tjej på trerättersmiddag på Eriksberg. En för tidig alla hjärtans dags middag.
Det kändes konstigt att ta på sej jeans och skjorta och göra sej iordning för att gå ut. 
Vin och öl till löjrom, hjort och mandelkaka. Gosse så gott och gosse så trevligt, lyxigt och välbehövligt att gå ut och äta tillsammans.
På vägen hem såg vi både hjort och vildgris i hägnet innan vi körde ur parken mot Jockarp.

Lördagen bestod av inköp av ny dammsugare, jag kunde inte låta bli att provköra så hela nedervåningen rengjordes och det var så roligt ;) nyhetens behag kan tänkas.
På kvällen stod det skidåkning och snowboard åkning på vårt program. Det var funktionärsåkning vilket innebar att alla som på något sätt hjälper till i backen får möjlighet att ha backen för sej själva, vi var ett 50-tal som började med att grilla sen åkte utrusningen på och upp i den helt nypistade backen det bar. Så sjukt roligt. Jag har inte en chans att hänga med min dotter nerför men jag kämpar på och suger in tips från alla snowboardåkare som kommer i min väg.

Söndagen och efter en lång frukost tillsammans i soffan var det dags att sätta upp gardiner. Vi behöver hålla ljuset ute när tv är igång. Så rullgardiner i ett extremt snett hus från 1830. Dagens utmaning alltså.
Och hade det inte varit för henne, hon kvinnan i mitt liv så hade dom aldrig kommit upp. Hon var grym, jag var mindre grym.






Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar