tisdag 16 februari 2021

Nya planer....

Kennet af Månsagården




Joho måndag igen och vi återgick till det vanliga. Jag på jobb och myset i skolan. Fröken särbo var tillbaka på den västra sidan av vårt land. Livet kändes med ens en aning tråkigare.

När jag kom hem la ja mej fem minut på soffan, jag var trött som en gnu. Kennet och jag somnade men vaknade när myset kom hem med taxin.
Jag klädde på mej springkläder och Kennet fick sin sele på sej. Mollie slog följe till morfar där stannade hon, Kennet och jag knäckte milen. Vilket vi behövde båda två. Han var väldigt chill i soffan efter turen.

Jag lagade Mollies favorätt. Svamp pasta. Vi bjöd ner morfar som var ensam hemma. Det var en mysig middag. Mollie pratade om sin dag, morfar om sin och jag om min. Precis så det ska vara.
Efter maten var det dags för lite avslappning i badet under stjärnorna.

Efter badet parkerade vi oss i soffan och tittade på melodifestivalen, vi var några dagar sena men vad gör väl det. 

Tidig sänggång med en bok om Jämtlandstrianglen. Nya mål och planer smids. Det är en del av äventyret det :) 


Hemma....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar